Orange-cement-wall-background.png

Lösningen gick ut på att synliggöra mottagaren av blodet. Detta för att personifiera det som annars är anonymt och på så sätt minska avståndet mellan ”givare” och “tagare”. Sms:et från blodcentralen är redan relativt känt bland blodgivare, här spelar vi på igenkänning och till känslan om hur det skulle vara att donera/ hjälpa en annan människa. 

IDÉ

woman-child-hands-holding-red-heart-with
LOGO_1.png

(Arbete utvecklat som pilot-koncept)

Blodcentralen är mån om att via marknadsföring nå ut till gamla såväl som nya blodgivare i Stockholm för att öka på flödet till blodlagren.  Det finns inga alternativ till blodgivarens insats eftersom blod inte kan tillverkas på konstgjord väg. Uppdraget gick ut på att via direktreklam nå ut med en idé som kan attrahera Stockholmare att lämna blod.

LOGO_1.png

#annons #koncept #direktreklam

old-gray-cement-wall-background.jpg
lab-assistant-putting-absorbent-cotton-p
GeBlod.png

Annonsering Instagram (story) 

Målgrupp för kanalen riktas åt kvinnor och män 18-35 år i Stockholm. 

Annonsering i tunnelbanan i Stockholm

Målgrupp för kanalen riktas primärt åt kvinnor och män 18-50 år i Stockholm.

Skärmavbild 2020-12-16 kl. 14.20.19.png

Helsida DN

Målgrupp för kanalen riktas primärt åt kvinnor och män 30-60 år i Stockholm.

cropped-geblod_favicon.png

RESULTAT

Som format var det viktigt att nå ut till flera målgrupper, både kvinnor och män och mellan 18-60 år. På så sätt använde vi oss av tre olika kanaler med samma centrala kampanj "fler hjältar behövs", där vi spelar på något som alla flesta har - vänner och familj. 

Är du intresserad av att jobba med oss?

LÄS MER OM ANDRA PROJEKT

Odd_Molly_LOGO.png
BSO_2021 LOGO_2.png