Screen Shot 2021-01-07 at 11.25.38 AM.pn

Broad street Oyster är streetfood i lyxtapning, med fokus på skaldjur. Efter två års-utveckling med pop-up butiker, startade företaget sin första restaurang i Malibu, Kalifornien. Uppdraget gick ut på att lägga upp en ny digital strategi samt definera den centrala målgruppen. Långsiktigt ville Broad Street Oyster skapa en bra grund för att kunna expandera.

BSO_2021 LOGO_2.png

#digital strategi #sociala medier

IDÉ

 

Som nystartat bolag hade Broad street Oyster redan en bra organisk spridning via sociala medier. Genom marknadsundersökningar kunde vi se en hög aktivitet i gruppen 20-40 år och i en övre medelklass. Undersökningarna hjälpte oss att nischa vår strategi mot målgruppen samt att hitta intressanta områden för nya potentiella restauranger. För att öka företagets digitala närvaro skapade vi events som gav underlag för content (film och bilder) till Instagram och Facebook. Varumärket fick en ny grafisk design och nya hashtags blev centrala där besökare själva kunde driva den organiska spridningen. 

DECK_TEST_1.png
old-gray-cement-wall-background.jpg

Broad street Oysters följare på Instagram och Facebook ökade markant. Restaurangen i Malibu fick fler kunder och med tydligare insikter om målgruppen kunde företaget öppna upp fler restauranger i L.A. Varumärket fick spridning på matbloggar och via recensenter (se inslag på KTLA nedan). Broad Street Oyster lyckades slutligen förknippas med mer än själva maten, nämnligen en livsstil, något som hade startat sin resa digitalt.  

BSO PHONE 1.png

RESULTAT

old-gray-cement-wall-background.jpg

Är du intresserad av att jobba med oss?

Tack för ditt mail!

VÅRA ANDRA PROJEKT

geblod_markor_3_rgb-3.png