#visuellt koncept #sälj-kampanj
Odd Molly är ett svenskt klädmärke med ett etablerat namn i Skandinavien. För att expandera till den Nordamerikanska marknaden, behövde Odd Molly få stor digital spridning i Amerikanska nyckelstater. Uppdraget gick ut på att öka företagets varumärkeskännedom i dessa delstater. Detta för att skapa möjligheten att etablera butiker i kända köpcentrum (såsom ”Nordstroms”).

IDE
”Odd Molly” identitet grundar sig i 80-talets Venice Beach, (Kalifornien) hos en skejtar-tjej med samma namn. Genom att bygga vidare på karaktären, kunde vi skapa ett koncept som sålde en livsstil som knöt an till den amerikanska kulturen och marknaden. I konceptet skapade vi fyra olika filmer, riktade till olika åldersgrupper där vi visade upp livsstilen med en kombination av ”vardagslyx”. Odd Molly är udda kläder med hög igenkänningsfaktor.
Den attraktiva känslan av ändlösa stränder, gyllene sol och Venice konstnärliga rykte var centralt såväl som tidlösheten kläderna avspeglar.
UPPLÄGG
Genom att skapa en generell inspirationsvideo á 1 min för hemsidan och sociala medier, kunde vi samtidigt utvinna content för selektiva sektioner och annonser. Detta både i stillbild- och rörligt format.
RESULTAT
Vi arbetade fram en kampanj att köra parallellt med organisk trafik från samarbeten med influencers på sociala medier. Ett nämnvärt samarbete var med tjej-skejtgruppen “grlswirl” som genom sin egen kommunikation resonerar väl med Odd Mollys identitet.

Är du intresserad av att jobba med oss?
VÅRA ANDRA PROJEKT